sazeryus Publish time 19-11-2010 10:55 PM

bekas pengguna U-Mobile (kes kena tipu dengan agen)

Post Last Edit by sazeryus at 19-11-2010 23:14

salam & selamat sejahtera..

dulu waktu sekitar tahun 2008 aku ade amik simkad u mobile di jalan masjid india,
kononnya sales/agen tu kata, selagi belum pasang simkad tu kat hp, kredit takkan di caj,

sbb takut nnt bila simkad tu hilang, org lain boleh guna.. jadi sbb ade beberapa nombor
yang cantik aku amik le 4 simkad u mobile yang percuma ittew..

bila cukup je hujung bulan tiba2 dpt surat u mobile suruh bayar rm50 utk satu simkad, terkujatt ku..
4 simkad = 200 (tokeh balak pon bangkrupp)
pelik sbb aku tak pernah simkad tu di pasang dlm hp,simkad tu masih melekat dgn kad dia (seal mcm simkad baru)

aku pon kol le u mobile, pastu dia kate ramai yg terkena mcm aku..
telefonis/operator tu kata lagi, sape yg amik simkad free tu terus dicaj tiap2 bulan..

dalam hati ku berkata cilakak punye agen u mobile..

kemudian aku mintak u mobile utk stopkan serta merta semua nombor simkad atas nama aku.. diorang kate ok dan mintak aku sebutkan nombor2 yg aku amik, pastu selesai la..
tapi bulan ke2 dan bulan ke3 masih di caj oleh f u ck u mobile ni.. bulan ke2 kol buat benda yg sama aku suruh stop & tanya knp terus dicaj? diorang kate mase aku nak stopkan simkad hari tu dah masuk bulan ke2... brengsekkkk...


bulan ketiga baru suruh buat report kat u mobile centre times square, pastu baru la dah stop, kejadian tadi pada tahun 2008

MASALAHNYA SEKARANG..
dah setahun lebih, tiba2 peguamcara u mobile kol mintak salinan report tu, what the pakkk??
u mobile centre tadak rekod ka? aku tanya peguam tu, dia kate gak ramai gak yg kena yg macam tu,

jadi dia minta aku buat report yg baru atau aku kena naik mahkhamah..
wahhhhh!!! cantekkk perangai ko, mcm siamang.. pastu beliau kate lagi, benda kecik mcm ni baik setel baik2..

esok aku nak kena gi times square utk buat report, harap2 pasni beliau tak menggangu lagi hidup aku..
leceh aa naik mahkhamah, klu aku banyak duit bleh saman balik.. saman jotaa2...:funk:

jadi nak tau ade sesape lagi kat sini yg mengalami nasib seperti aku,
harap korang bagi tau kat sini tak kira la, abang korang ke, itik jiran korang ke.. k!

sekian saja aduan rakyat!!

u- mobile fpakkkk!!!

otai_g Publish time 20-11-2010 01:40 AM

aku memahami kemarahan yg ko alami.
masalah ni actually bkn 100% berpunca drp umobile tp promoter/egen 3rd party yg terlibat dlm promosi produk ni.
sama la mcm kad kredit kalo kita apply thru egen.
apply 1 kad tp smpi 2 kad.
so nak x nak kena bayar tax bg kad yg x diapply tu.

actually b4 ni hampir semua telco ada buat promotion mcm ni.
bg sim kad free tp once kita dah activatekan sim kad tu br dia caj.
kalo x activate, dia x caj/kira free.
tp sorry to say aku x kan percaya kata2 promoter ni.
mn ada bnd free dlm dunia ni bai?

so utk mengatasi masalah ni sepatutnya bermula dr 1st place lg.
kalo ada org offer sim kad free plz dont accept.

PerKasa Publish time 20-11-2010 11:32 AM

kes ko sama dg kes ni

http://mforum.cari.com.my/viewthread.php?tid=499723&highlight=u%2Bmobile

tapi dah selesaireport kat polis dan komplen kat sini :- http://www.skmm.gov.my

tabasco Publish time 21-11-2010 12:57 AM

slalu je dorang bagi simkad free terutamanya kat tempat banyak orang mcm kl sentral,stesen ktm etc bila dah amik baru nak suruh isi borang.terus aku cakap takpelah amik balik simkad awk ni.malas aku nak isi borang itu ini.

sazeryus Publish time 22-11-2010 11:00 AM

terima kasih kawan2 yang komen, :)

saya ada pergi times square sabtu lepas, nak mintak salinan rekod yg ada dlm data kat u mobile, tapi pekerja dia kata tak ade, pekerja tu suruh aku pergi jumpa pihak pegurusan atasan di tingkat 11, pada hari isnin - jumaat pukul 9 pagi hingga 6 petang, JANGAN HARAP LA AKU NAK PEGI LA WEII... :curse:

camna aku nak pegi masuk keja pukul 7.30, balik pukul 4.30, sampai2 sana dah tentu pukul 6.00 petang, lagi pun aku dah malas nak amik tau, karang bile aku pegi sane, lepas satuuuu, satu lagi tempatr bnak kena pegi.. {:3_88:}

sazeryus Publish time 22-11-2010 11:31 AM

Post Last Edit by sazeryus at 22-11-2010 11:32

tadi mamat RAFI, yg kate dia peguam dari u mobile tu tipon, tanya mcm mana, aku bagitau la apa yang terjadi,
pastu dia tanya, bila plak aku nak pegi jumpa pihak atasan, kemudian aku jawab dengan tegas,

''lepas ni encik nak buat apa, buatlah,
saya dah malas nak buang masa, saya ingat nak buat laporan SKMM lepas ni
, dan kalau u nak bawak ke mahkhamah bawak la, saya akan lawan balik nnt.. "

mamat tu mcm serba salah je, dan ckp okeh2 dengan nada perlahan... {:3_90:}

fariepari Publish time 24-11-2010 11:17 AM

sbb tu la aku x suka ngan promo2 barang baru nihhh
u mobile ke, p1 wimax ke, apa2 aje la...
baik aku stick kat co yg dh establish aje..yg kdg2 servis pun cam harammmmmmmm ;P

nurwahyuni Publish time 10-6-2012 11:29 AM

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
ana alami kes yang sama..ana dpt simkad tu di masjid india gak..tak pernah pasang / aktifkan simkad tu..tiba2 dpt bil telefon menyatakan ana hutang rm400..geram rasa..apa yang harus ana buat ni?ada siapa2 yang senasib dgn ana dah selesai masalah ini?tlg bgtahu plz...bgmn cara nak selesaikan masalah ni?

oneders Publish time 12-6-2012 05:17 PM

ish, ish, ish, kesian...

sazeryus Publish time 14-6-2012 04:30 PM

sbb tu la aku x suka ngan promo2 barang baru nihhh
u mobile ke, p1 wimax ke, apa2 aje la...
baik a ...
fariepari Post at 24-11-2010 11:17 AM http://mforum2.cari.com.my/images/common/back.gif


    Buat tak tau jerr.. sama mcm saya.. {:handsomeo

limaukasturi Publish time 18-6-2012 05:10 PM

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
ana alami kes yang sama..ana dpt simkad tu di masjid india ga ...
nurwahyuni Post at 10-6-2012 11:29 http://mforum2.cari.com.my/images/common/back.gif
try wat report kt skmm..

erin86 Publish time 21-11-2012 04:23 PM

aku pun terkena juga, promoter ckp simcard free dan plan prepaid dan akan diaktifkan dlm masa 3 hari. tunggu punya tnggu 3 minggu baru aktif tapi tiba2 diadftarkan sbg postpaid!!! gila ba betul pompuan promoter yg tipu tu. pastu xpakai pun number tu, tup2 mai bil RM 88.30 gila apa aku guna pun dak tetiba kena bayaq. dah la call customer service x pernah nak angkat. aku rasa ramai yg dok call maki2 depa ni, tu yg CS u-mobile xberani nak angkat. aku teraniaya!!! aku hrp pompuan yg tipu aku tu mati hangus terbakar :huffy

well aku dah buat aduan online kat sini:

1) KPDNKK ( http://e-aduan.kpdnkk.gov.my/eaduan/aduanbaru.php?lang=2 )
2) NCCC ( http://www.nccc.org.my/v2/index.php/e-aduan )
3) CFM ( http://www.complaint.cfm.org.my/index.cfm?CFID=445003&CFTOKEN=39492399 )
4) SKMM ( https://aduan.skmm.gov.my/eaduan_c/edaftar.cfm?noeaduan=TRUE&CFID=38140&CFTOKEN=43611543 )

korang yg terkena ni pun kalau boleh tulis email aduan, copy paste je semua tu kat website2 di atas. ini hak kita sbg pengguna. lepas ni kalau jd apa2 kat aku mai surat saman ka apa ka, at least aku dah buat aduan semua ni. Last edited by erin86 on 21-11-2012 04:36 PM

Pages: [1]
View full version: bekas pengguna U-Mobile (kes kena tipu dengan agen)


ADVERTISEMENT