CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 12873|Reply: 50

Pearl powder.. inner n outer beauty..

[Copy link]
Post time 18-1-2008 11:23 AM | Show all posts |Read mode
Macam pernah baca tapi tak ingt kat thread mana ...
Serbuk mutiara.. sapa pernah makan/ guna ?

i buat mask... nak bagi berseri2 mcm mutiara.. sapa ada cuba/beli ?

biasa org beli kat kedai singseikan ..

[ Last edited by  travel-lover at 23-1-2008 02:47 AM ]
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 18-1-2008 11:27 AM | Show all posts
aku pakai bedak compact yg ada pearl....muka cantik dan licin....YSL...
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2008 12:36 PM | Show all posts
serbuk mutiara...oooo ader bace gak dulu...kate selalu kat kedai2 cine sengsei ader ek...
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2008 03:13 PM | Show all posts
ooo..... kedai ubat cina ada ek. camana rupa benda ni? camana pakai? mcm best je....
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2008 03:36 PM | Show all posts
ohhh i pernah dengar tentang pearl powder ni.... untuk good complexion kan...
and pearl ni jugak dapat mencegah wrinkles so if rajin makan, awet muda gitu.
sebelum tidur, makan pearl powder ni dengan segelas ayersuam.
Sesetengah orang campur serbuk ni dengan moisturiser or night cream sbelum tidur and leave it
on sampai pagi.
Tapi kalau consume too much pearl powder ni, tak bagus jugak, i ada baca kat website dulu,
yang pearl powder sekarang dah ada mixture of mercury which is not good. Tak tau lah pulak ye!!
And i pernah terbaca dat if rajin amalkan pearl powder ni, umur 60 pun masih maintain muda.
By the way Contessa - betul ker ysl powder contains pearl jugak, wahhh ni yang buat i gatal hati
nak beli ni...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 18-1-2008 04:39 PM | Show all posts
Originally posted by comel_manja at 18-1-2008 03:13 PM
ooo..... kedai ubat cina ada ek. camana rupa benda ni? camana pakai? mcm best je....


comel.. dia cam serbuk la.. mutiara yg dah dijadikan serbuk tapi agak mahal le .. ade sesetengah org makan secubit serbuk tu tambah dgn segelas air.. selain makan leh gak buat mask.. tapi kena campur dgn bahan lain sket

pssttt comel.. kalo berminat, tgk kat signature kite ..
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 18-1-2008 04:49 PM | Show all posts
diyan pernah beli pencuci muka dgn krim. nama krim tak ingta dh. syarinah ke ape ntah. amoi jual.kbtulan pegi kuantan (kuantan parade) org promote beli produk
dia. kbetulan mmg nk beli pncuci muka. then, dia promote terus amik dgn krim skali since kulit derang pun cantik. katanya dibuat dr serbuk mutiara lah. pakai mmg kulitku jadi cantik d licin.. serta cerah. malangnya dh tak pegi kuantan... try cari kt tpt lain takde dah.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 19-1-2008 10:58 AM | Show all posts
Originally posted by DIYAnIFA at 18-1-2008 04:49 PM
diyan pernah beli pencuci muka dgn krim. nama krim tak ingta dh. syarinah ke ape ntah. amoi jual.kbtulan pegi kuantan (kuantan parade) org promote beli produk
dia. kbetulan mmg nk beli pncuci m ...


mmg serbuk mutiara bagus utk kecantikan.. boleh makan atau guna luaran..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-1-2008 11:40 PM | Show all posts
sbb x jupe dh produk tu, carilah jugak krim lain yg katanya serbuk mutiara. masalahnya, naik jerawat plak. means depend on product jgk.. and keserasian ngn our skin...

try produk lain dh. besh dh yg skang nie. x mo lah lagi tukar...
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2008 02:14 PM | Show all posts
kak min makan pearl powder biler ader peluang.  it has the highest sourcce of calcium n is good for the teeths n bones.  umor dah 51 mmg kena jaga badan nak2 orang yg berpenyakit mcm kak min nie.

tak tau lak it is good for the skin too.  tapi rega dia huhuhu.....mahal tol ler.  kalo balik msia sure kak min beli kat kedai sensei.  tapi kena cari sensei yg kiter kenal kalo tak depa campur dgn barang lain  i only trust this sensei kat alor star sbb dah biasa beli barang2 dgn dia.

akak makan this pearl powder hanya utk kesihatan jer, benefits yg lain tu kira bonus ler ek
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2008 03:09 PM | Show all posts
cmne rupenye pearl powder kat kdai sensei ni ek..ade sesape ley bg pic x??

nk gak knal2..tkt kene tipu r...
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2008 03:51 PM | Show all posts
ma dulu amalkan minum pearl powder nih.
now tak dah..sbb dah amik supplement lain.

[ Last edited by  luv_ma at 22-1-2008 03:52 PM ]
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 22-1-2008 11:26 PM | Show all posts
Originally posted by minahsaudi at 22-1-2008 02:14 PM
kak min makan pearl powder biler ader peluang.  it has the highest sourcce of calcium n is good for the teeths n bones.  umor dah 51 mmg kena jaga badan nak2 orang yg berpenyakit mcm kak min nie. ...


patut la nampak muda
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 22-1-2008 11:28 PM | Show all posts
Originally posted by baby_boy at 22-1-2008 03:09 PM
cmne rupenye pearl powder kat kdai sensei ni ek..ade sesape ley bg pic x??

nk gak knal2..tkt kene tipu r...


srbuk dia mmg putih la.. biasa sensei akan tunjuk la.. jarang derang ni nak tipu .. tapi maybe derang dah campo dgn yg lain2 la serbuk la sebb kalo pearl powder saje mmg mahallll..
Reply

Use magic Report

Post time 23-1-2008 12:36 AM | Show all posts
Originally posted by travel-lover at 22-1-2008 11:26 PM


patut la nampak muda


serious akak tak tau benefits awet muda by pearl powder nie.  bukak thread ni baru tau sbb akak makan for health reasons.  hehehe...nie mesti tengok pixs kak min kat glyco thread tu kan
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-1-2008 02:37 AM | Show all posts
Originally posted by minahsaudi at 23-1-2008 12:36 AM


serious akak tak tau benefits awet muda by pearl powder nie.  bukak thread ni baru tau sbb akak makan for health reasons.  hehehe...nie mesti tengok pixs kak min kat glyco thread tu kan


a'ah betulll. tu .. .. boleh le tunjuk kan kesannya makan pearl powder ni.. dah ada bukti sohih.. ...

leh le PM kita kalo sapa2 berminat nak dptkan pearl mask kite nih .. cher tgk kak minah kite tuh..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-1-2008 03:34 AM | Show all posts
Originally posted by travel-lover at 23-1-2008 02:37 AM


a'ah betulll. tu .. .. boleh le tunjuk kan kesannya makan pearl powder ni.. dah ada bukti sohih.. ...

leh le PM kita kalo sapa2 berminat nak dptkan pearl mask kite nih .. che ...


well kak min tak makan selalu sbb jarang balik msia.  lately selalu gerk balik tapi lupa nak beli sbb terlalu bz dgn kerja. kak min takleh ler jadi testimoni sbb tak selalu makan.  kalo balik msia seminggu makan seminggu jer lah.  akak ingat mungkin dah makan dlm 1/2kg kot. wakakaka......

mahal giler pearl powder nie.  skang ni akak makan madu tualang lak.  bagus tol utk semput akak.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-1-2008 12:29 AM | Show all posts
Originally posted by minahsaudi at 23-1-2008 03:34 AM


well kak min tak makan selalu sbb jarang balik msia.  lately selalu gerk balik tapi lupa nak beli sbb terlalu bz dgn kerja. kak min takleh ler jadi testimoni sbb tak selalu makan.  kalo bal ...


takpe kak min, tak selalu tapi amal slow2 nampak.. kalo sekaligus pun pastu diam jek pun tak jadik gak.. biar lambat asal selamat kan.. mmg serbuk mutiara ni very2 expensive..
aritu pun kat tesco ada nampak org jual madu tualang.. mahal bukan main.. tapi khasiat nyer mmg tak leh disangkal la...
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2008 01:19 AM | Show all posts

Reply #18 travel-lover's post

hehehe...yer ler tu, infact just now i was on the fone talking to my fren the benefits of pearl powder nie.  dia dah lama nak makan n selalu pesan kak min belikan pearl powder kalo balik msia.  told her pearl powder ni is abt very expensive ler, tapi dia tak kisah sbb hubby millionaire.  

akak ingat nak tumbuk jer mikimoto pearl tu satu2 or my south sea pearl tu pastu makan.  wakakaka....ajer meroyan laki akak kalo buat mcm tu.  beli berpuloh ribu nak tumbuk buat powder n makan lak.  alahai kalo tak pakai baik kak min makan kan

well madu tualang tu mmg ler mahal.  botol kecik yg 100ml tu is about rm20 n yg ader ginseng 25ringgit.  mahal lorr for 100ml jer.  akak aritu beli sampai 5 botols.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-1-2008 01:29 AM | Show all posts
Originally posted by minahsaudi at 24-1-2008 01:19 AM
hehehe...yer ler tu, infact just now i was on the fone talking to my fren the benefits of pearl powder nie.  dia dah lama nak makan n selalu pesan kak min belikan pearl powder kalo balik msia.  t ...


aritu terserempak dgn og jual madu tualang ni.. tak byk botol dia bawak .. tapi mmgmahal.. dia siap bagibau lagi tu.. saya pun tak tau nak bau ape sebenornya heheh.. org suh bau bau jek la .. lehtahan rabak gak la poket.. yg botol kecik tu pun rm35... nak makan pun takut.. mamat tu cakap amik kat johor (tak ingt lak which part...

eh ... off topic lak heheh
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

19-4-2024 10:49 AM GMT+8 , Processed in 0.081330 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list