CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 2340|Reply: 6

Quotation .....pernah tersalah letak harga ????

[Copy link]
Post time 24-9-2013 07:06 PM | Show all posts |Read mode
Ada sesape yg pernah tersalah letak harga & pass quotation yg salah, dekat customer.... apa yang korang buat, edit & bagi quotation baru atau korang redho dgn kerugian yg ditanggung....

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-9-2013 07:25 PM | Show all posts
jumpa customer, bg harga diskaun atau bg free gift atau jalinkan hubungan jangka panjang. tu lebih baik daripada tanggung rugi.. kalau customer tak nak takpe... lain kali jangan cuai.. cmne boleh simply mistake?? siapa yang key in quatation?
Reply

Use magic Report

Post time 24-9-2013 08:12 PM | Show all posts
kalau aku la, andai quotation yg salah tu masih ada untung atau tak rugi, aku redha kan je. tapi bgtau customer tu yg kita silap buka harga.lain kali harga tak sama.mcmana pun jgn hilang customer.tak untung sesekali takpe, biar rugi sikit pun xpe, asalkan customer kekal.

customer tak suka kalau harini harga lain, tiba2 esok harga lain.dia rasa mcm ada penipuan.

apa2 pun niaga kena jujur, peka, teliti dan cerdik.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-9-2013 08:18 PM | Show all posts
AdamBillionaire posted on 24-9-2013 07:25 PM
jumpa customer, bg harga diskaun atau bg free gift atau jalinkan hubungan jangka panjang. tu lebih b ...

Memang dah jumpa, dh explain & dh bagi quotation bru kat client, disebabkan amount yg agak besar, so aku x sanggup tanggung rugi.....hahaha klu dia taknak tu dia punya pasal.... klu rugi skit tu aku boleh terima & x perlu tukar quotation, cuma dri segi anggapan & etika dlm biz x bagus sebenarnya nnt pelanggan kurang percaya....

p/s: sebutharga tu aku yg buat...ni 2nd time dh tersilap, tpi sebelum ni sikit je rugi, so xde hal lah...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-9-2013 08:25 PM | Show all posts
rawahah posted on 24-9-2013 08:12 PM
kalau aku la, andai quotation yg salah tu masih ada untung atau tak rugi, aku redha kan je. tapi bgt ...


betul tu aku setuju rugi sikit, untung sikit xpe, kena jujur & jngan spai kredibiliti & imej company buruk....

Yg ni xde untung, tapi rugi banyak...tu yg xredho... sesuatu yg agak memalukan... customer lama plak tu....

Reply

Use magic Report

Post time 24-9-2013 08:34 PM | Show all posts
kesilapan tu biasa la.. manusiakan.. sy sehari berpuluh2 quotation keluar.mesti ada satu dua yg salah kira atau silap spec.deal elok2 customer fhm kdg2 tu.lg2 kalu cust regular
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 24-9-2013 10:28 PM | Show all posts
turboturtle posted on 24-9-2013 08:18 PM
Memang dah jumpa, dh explain & dh bagi quotation bru kat client, disebabkan amount yg agak besar,  ...

kau ada mof ke? siapa customer kau..

bg aku ni kerja cincai bro. sorry ckp. harap jgn berlaku lg.. kita ada harga kita. kita fix sampai bila.. set hard copy soft copy.. customer nk ada terus bg.. tiada special price unless regular customer sahaja..

jd apa kau dh settingkan? kau tak perlu fikir panjang dan tak perlu silap dalam quatation.. be fixed on ur quatation.. otherwise orang akan pandang hasil kerja kau cincai.. beware bro..

aku belajar ni daripada akak aku, dia dpt mof dpt supply katridge printer.. banyak benda yang remeh temeh tp dpt jd mudah kalau ada kerja SISTEMATIK.. itu sahaja bro..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

30-12-2024 03:31 AM GMT+8 , Processed in 0.039746 second(s), 19 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list