Adakah pemain permainan komputer profesional boleh dianggap sebagai atlet setaraf dengan pelari jarak jauh, perenang dan pemain bola sepak? Ini adalah persoalan yang sering ditanya mengenai penggiat e-sukan. Ramai yang merasakan mereka bukan atlet sebenar kerana tidak menggerakkan keseluruhan anggota badan dan tidak berlatih di dunia sebenar. Masih ada stigma dan stereotaip buruk yang menggambarkan atlit e-sukan adalah manusia gemuk pemalas yang duduk berjam-jam di hadapan PC sepanjang hari. Sebenarnya atlet e-sukan profesional menajamkan kemahiran mereka sama seperti atlet sukan lain. Mereka berlatih sama lama seperti atlet sukan sebenar. Jadi seperti atlet sukan sebenar prestasi mereka perlu dijejak dan dianalisi bagi mencari kelemahan. Oleh sebab itu tetikus Naos QGdihasilkan. Tetikus ini mempunyai pengimbas nadi dan pengesan peluh terbina. Tahap tekanan pemain semasa sesi perlawanan dapat dikesan bagi membantu mereka menjadi atlet e-sukan yang lebih mantap. Ia juga mengesan jumlah aksi yang dilakukan setiap minit (APM )serta jarak pergerakan tangan sepanjang perlawanan. Maklumat biometri dan telemetri seseorang pemain boleh dianlisa selepas setiap perlawanan sama seperti atlet sebenar. Kepada atlet e-sukan yang mahu menganalisa setiap aksi mereka, tetikus ini ialah alat yang pasti mereka mahukan. Naos QG dijual pada harga |