Close [Copy link]
Post time 2-12-2008 02:26 PM | Show all posts

Reply #2215 gicks79's post

small number what

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 2-12-2008 02:31 PM | Show all posts
Originally posted by ussopp at 2-12-2008 01:33 PM

argh!! bengang betol aku ngan berite nie......

mana nak dapat player macam tevez nie, season lepas, masa Mu menang double, sapa yg kejar bola giler2 macam orang bodo......kalo bukan teve ...

jom join gerakan anti-ggf

Use magic Report

Post time 2-12-2008 02:32 PM | Show all posts

Reply #2219 gicks79's post

positif amende nya kalu takleh main

Use magic Report

Post time 2-12-2008 02:37 PM | Show all posts

Balas #2222 ShadowChaser\ catat

ggf tu ape?

Use magic Report

Author| Post time 2-12-2008 02:38 PM | Show all posts
main jer 4-3-3... bebazir tuh hype jer lebe..

dah naik menyampah aku.. takde impact dlm game pon...

atleast tebes rajin gak laa kejo bola....

Use magic Report

Post time 2-12-2008 02:42 PM | Show all posts

Reply #2213 conan's post

aku pon heran apasal dia terkezut plak... bukan dia suka ker dpt yellow kad... siap tepuk2 tangan lagik

Use magic Report

Follow Us
Post time 2-12-2008 02:48 PM | Show all posts

Reply #2224 ussopp's post

glazer gill fergie

Use magic Report

Post time 2-12-2008 02:50 PM | Show all posts

Reply #2225 MengkuduMasam's post

yg aku bengangnya beli CF kunun nak suruh duk depan jadi targetman, ni si berba tu lebih kurang runi je duk lari keliling pdg cam org gila

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 2-12-2008 03:05 PM | Show all posts

Balas #2227 ShadowChaser\ catat

baiklah!aku register online.

Use magic Report

Post time 2-12-2008 04:31 PM | Show all posts

Balas #2227 ShadowChaser\ catat

lwn tokei nampak..

Use magic Report

Post time 2-12-2008 04:54 PM | Show all posts

Reply #2230 sha02's post

wei, gerakan ni dah lama dah aku wat

Use magic Report

Post time 2-12-2008 05:21 PM | Show all posts
Ronaldo confirmed as best in world

Manchester United's Cristiano Ronaldo was on Tuesday confirmed as the winner of the 2008 Ballon d'Or ahead of Lionel Messi and Fernando Torres.

The prestigious award was confirmed at 2am on Tuesday morning by France Football magazine, who present the trophy based on a poll of 96 top journalists.

The Portugal winger came second in last year's poll, behind Brazil star Kaka, but his outstanding form last season, scoring 42 goals in all competitions for United, ensured he took top billing this time.

The 23-year-old's coronation was a resounding one, with 77 of the 96 writers voting him as their number one player of the year in a poll which formerly rewarded Europe's best player, but has been expanded to include players from all over the world.

Each voter names five players on their final ballot, awarding five points to their first choice and one point to their fifth.

Ronaldo's was the only name to appear on each of the 96 ballots, polling 446 points out of a maximum 480.

Barcelona's Messi and Liverpool forward Torres were rewarded for fine seasons of their own, by earning the silver and bronze positions but were some way short of challenging the heavily-tipped Ronaldo, with respective returns of 267 and 165 points.

Ronaldo scored 42 goals last season to propel United to glory in both the Premier League and Champions League, adding a further four international goals.

His summer efforts at Euro 2008 were overshadowed by a long-running transfer tussle involving Real Madrid but his achievements continue to be recognised.

The 23-year-old is already FIFPro World Player of the Year and also took the top domestic prizes from the Professional Footballers' Association and the Football Writers last season.

Ronaldo's latest triumph makes him the first United player to claim the Ballon d'Or since George Best in 1968 and the third Portuguese winner after Eusebio and Luis Figo.

An ankle injury prevented Ronaldo from taking his sterling form into the start of this term, but he has been quick to find his stride since returning to fitness, scoring nine times.

In an exclusive interview with France Football, Ronaldo said: "It is one of the most beautiful days of my life. To gain this trophy is something I dreamed of as a child.

"Great emotion fills me but I cannot really describe it.

"I want to thank those who voted for me, those who know me and those who live with me."

Ronaldo admitted he was proud to be take the honour ahead of a host of world stars.

"I am only 23 years old and it is splendid, incredible," he continued.

"There were other great names this year. I see that Lionel Messi finished second and Fernando Torres third, but also (fifth-placed) Xavi...all these people could have taken the trophy and I won it."

Ominously for Premier League defences, Ronaldo also insisted that winning the award had only made him thirsty for more.

"I was not worried, because I was aware of what I did in the course of the season.

"But to the people who mentioned my name, I say thank you. Thank you also to my team-mates who allowed me to be the best.

"This (trophy) is one that I want to win again because it is so good. Therefore, I will awake and I will say to myself 'I want to be even better'."

Rate

View Rating Log

Use magic Report

Post time 2-12-2008 05:27 PM | Show all posts

Balas #2232 thylord\ catat

congrats la.....

harap2 dia improve............ ....

Use magic Report

Post time 2-12-2008 05:32 PM | Show all posts
Originally posted by gicks79 at 2-12-2008 02:08 PM
that why tevez kena positive..bila chance nk main ade..
performance lah..ini taim kita harapkan dia..tk kemane pon..
ikut contoh striker tahun 99 tuh..

itulah bang.. haku rasa fergie dah nampak something wrong ngan teves.. sebab tu sampai sekarang tak sign him permanently lagik..
mcm ko cakap, teves kena positive.. anggap benda ni as healthy competition.. and none of them is bigger than the club.. even Keano pun fergie boleh treat mcm tuh, inkan pula teves, who is just another player kat MU..

kalau tgk 99 lagi teruk, Cole ngan teddy langsung tka bertegur sapa.. tapi bila main..they both performed profesionally.. put the club above everything..

AND IN FERGIE WE TRUST!!

Use magic Report

Post time 2-12-2008 05:33 PM | Show all posts

Reply #2233 ussopp's post

to improve tuh mungkin.. tapi kalau nak repeat last year punya performance mmg susah haku rasa..

42 goals for a midfielder...

Use magic Report

Post time 2-12-2008 05:41 PM | Show all posts

Balas #2234 thylord\ catat

wow...
cool....

but,
this one,  i go my own path......i dun like fergie style....recently....

mungkin yg tinggal hanya kesetiaan terhadap manyou since aku baru je menyokong klub nie, takkan dah nak blah kot....

tapi apa-apa pun, let see what happen......

berbatov pun okey.....cuma dari segi individu, dari tevez kekal second player, baik dia jadi first palyer kat kelab lain......

dia tak deserve utk fly jauh2 sebagai player berstatus tinggi utk jadi reserve...sekalipun dia seorang reserve yg berjaya(perform bila diganti).....

mungkin takdir dia di man you tak lama......

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 2-12-2008 05:47 PM | Show all posts

Reply #2236 ussopp's post

aku tak nafi itu sop.. kadang2 fergie punya decision pun mmg boleh dipertikaikan.. tapi dalam kes neh, teves kena pandai ambil peluang.. ada peluang main ajer, kena la bagi extra komitmen sebab dia kena tahu.. dia bukan lagi 1st choice to partner rooney.. anyway i'm glad we have player like teves on the bench.. so option tuh banyak ala back to our treble year..

Use magic Report

Post time 2-12-2008 06:14 PM | Show all posts

Balas #2237 thylord\ catat

dia dah give extra commitment sbelum kedatangan berbatov lagi......

aku tak lupa macamana view tevez berlari2 oleh satu kamera close-up di tepi padang, dari tengah padang sampai hujung corner, sampai tercabut2 habis rumput2 padang......

masa last season, aku tak nampak player yg bekerja keras macam tevez, semua orang dikejarnya.....masa lawan barca, siapa player yg press barca sampai barca tak boleh pegang bola ngan selesa.....

hehe, aku ada baca dari hati seorang peminat man you yg berkunjung ke old trafford tiap2 minggu.....dia kata, player berbaju paling berlumpur sekali ialah tevez.........sebab kerja keras.....

player lain takde bekerja keras cam tevez last season......rooney yg masuk iklan nike 'play with your heart' pun hanya akan turun kejar bola bila dia marah.....tapi tevez maintain kejar bola wlopun kekadang nampak macam disayurkan pemain lawan.....

tapi dia cam tak pedulik.....you know, its rare to see an argentinian to give his heart at english club........many just dont make it here but tevez cam nak ubah semua tue.....

but sejak aku dengar pembelian berbatov nie, aku dah tak sedap ati dah.....
.kenapa nak blie time team tgh cantek???!!!! nak wat experiment apa lagi??? berbatov memang powerr tapi tak kena la kalau nak ganti tevez yg banyak kerja....

tevez pun kerana terdesak nak main first team dia even komen, yg dia kata dia telah banyak berkorban utk team , sampai mementingkan sumbangan  terhadap team dari menjaringkan gol semata2 nak cover kenapa dia dah hilang touch nak score.....

so takkan kita penyokong langsung nak kata dia tak hebat jika dia tak skor.........padahal kalau rooney tak skor kita kata dia banyak assist.....

sekarang nasik dah jadi buboq, berbatov dah dibeli, mustahil berbatov akan main seken.....
so, the only way utk suit org yg banyak bekerja keras macam tevez nie hanyalah keluar, atau bagi dia main midfield, atau buat striker 3 orang...........

sebagai org yg bekerja keras, dia tak deserve main reserve sekalipun kelab itu bernama manchester united......
dia dah beri sign yg cukup, dia tak nak jadi reserve.....

[ Last edited by  ussopp at 2-12-2008 06:16 PM ]

Use magic Report

Post time 2-12-2008 06:47 PM | Show all posts

Reply #2234 thylord's post

you got my point bang..

Use magic Report

Post time 2-12-2008 06:49 PM | Show all posts

Reply #2238 ussopp's post

KPI last sizen memang tk dinafikan..
tapi tunjukan mase sekarang lah extra komitmen tuh..

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

30-9-2024 06:22 PM GMT+8 , Processed in 0.152265 second(s), 34 queries , Gzip On, Redis On.