CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 17789|Reply: 19

[Jenayah] Terkejut Tengok Duit Masuk Lebih RM400 Juta, Akaun Simpanan Wanita Kena Block Dengan Maybank!

[Copy link]
Post time 2-12-2023 02:46 PM | Show all posts |Read mode

Gambar terkejut.

Gangguan kepada sistem perbankan atas talian adalah perkara yang biasa berlaku buat semua institusi perbankan di Malaysia.

Ada kalanya, perkhidmatan mereka tidak dapat digunakan buat sementara waktu dan ada juga yang berdepan masalah lebih rumit antaranya akaun bank hanya tertera baki RM0. Confirm ramai yang terkejut pada waktu itu.

Baru-baru ini, satu situasi yang mengejutkan telah berlaku kepada Pengarah dan Pengasas Bersama Forum HR Malaysia, Hafidzah Abdullah ketika sedang menyemak baki di dalam akaun Maybank miliknya.

Menerusi hantaran dimuat naik di platform LinkedIn, wanita ini meluahkan rasa terkejut apabila melihat baki di dalam akaunnya itu tertera jumlah yang terlampau banyak iaitu RM404,040,404.04.

Menurut Hafidzah, dia tidak menganggap dirinya boleh menjadi jutawan sekelip mata selepas melihat jumlah duit yang begitu banyak dalam akaun bank terbabit.

“Mungkin anda fikir saya menang loteri kan? Tak sebenarnya, ia adalah gangguan yang berlaku,” kata Hafidzah.

Jelasnya lagi, perkara yang berlaku itu membuatkan dia terpaksa melalui satu proses yang agak sukar untuk mendapatkan semula akses kepada akaunnya selepas ia telah disekat oleh Maybank berikutan kemasukan wang dengan jumlah yang banyak itu.

Hafidzah mendakwa dia terpaksa pergi ke cawangan Maybank terdekat dan menghubungi khidmat pelanggan untuk menyahbeku semula akaunnya.

Lebih menimbulkan kemarahannya apabila panggilan yang dilakukannya kepada pekerja yang bertugas di khidmat pelanggan dipindahkan beberapa kali ke cawangan Maybank yang lain bagi menguruskan hal ini.

Menurut wanita ini, gangguan yang berlaku selama tiga hari ketika hari pembayaran gaji adalah bukan satu perkara yang ‘kelakar’.

Perkara ini telah mendapat respon daripada Naib Presiden Eksekutif Maybank, Shaikh Munir Ahmad di ruangan komen hantaran tersebut yang meminta pengguna Maybank tersebut untuk menghubungi pihaknya.

Difahamkan, mereka lalu berhubung melalui Direct Message (DM) dan panggilan telefon sebelum Hafidzah kemudiannya memaklumkan bahawa masalah ini telah pun diselesaikan dan akaun bank miliknya juga sudah boleh diakses seperti biasa.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 2-12-2023 02:46 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-12-2023 02:47 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-12-2023 02:47 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-12-2023 03:37 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2023 04:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Ekekekeekkeek

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 2-12-2023 04:41 PM From the mobile phone | Show all posts
cantik pulak tgk nombor tuuuuu tiberrrr
kalau bank punya masalah pn kita jgk la yg macam apa tah kena pergi kat depa meminta2 utk settlekan..
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2023 04:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Patut ada undang2 untuk mewajibkan bank bayar compensation bagi kesusahan pelanggan yg timbul dari kesilapan daripada sebelah pihak bank. Paling tidak pun kenakan penalti jadi hasil kerajaan. Baru la bank2 ni lebih bersungguh2 nak pastikan tiada isu glitch yg makan masa lama macam ni. Ini sampai 3 hari apa kejadahnya. Dah la cukup leceh nak dapat bercakap dengan staff bank.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-12-2023 05:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Weh bahayanya maybank ni..
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2023 07:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia dah call, kau nak dia call lagi.. kau la patut cari dia, minta maaf dah susahkan dia.. dan staff call centre yang incompetent tu dan staf2 yang duk pass panggilan dia tu bagi tindakan dan suruh dorang minta maaf kat kawan ni.. puih, tu pun tak reti ke
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2023 08:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Memalukan maybank...harap wanita ini saman malu bank rimau nihh
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2023 06:20 AM From the mobile phone | Show all posts
pelik pulak kenapa dia guna personal a/c utk byr gaji staf...
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2023 07:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Senyap senyap dah la.
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2023 08:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Kene viral baru laju ja buat kerje..... Jenuhhh
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2023 09:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Geng pemakan riba mmg suka menyusahkan orang..sekalipun salah geng sendiri
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2023 09:43 AM | Show all posts
kalau kat luar negara duit tu jadi hakmilik dia dah
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 4-12-2023 09:10 AM | Show all posts
error 404 not found
Reply

Use magic Report

Post time 4-12-2023 10:09 AM | Show all posts
mmg menyusahkan..aku sll berdoa jgn jadi pape kat akaun aku..duit masuk bnyk ka, terkurang ka..leceh nak settlekan..
Reply

Use magic Report

Post time 4-12-2023 10:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Bongok jer...num 1, ko hengat online bankinng ni selamat sgt ker...xder ek..kalo online banking ruh gerenti selmaat dh lama dia pengiktarafan dr mdec tuh, dgn bangga tayang status guarantee selamat. Kau orang yg beria nk on9 nih, ko hadaplah glitch tuh

Num 2. Korang hengat customer service tuh ada power banyak mana? Diaorg kena refer manager. Manager kena refer ketia.ketua lena refer hq.hq kena check dgn software provider atau internal IT diaorg. Pas tuh kena verify sana sini lagi pasal amount. Lain kali, simpan duit bawah bantal mcm org dulu

Btw, bank rimau ni mmg makin lama makin hauk
Reply

Use magic Report

Post time 4-12-2023 10:43 AM | Show all posts
huhu..terus booking Lamborghini Urus 4.0L
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

16-11-2024 09:40 AM GMT+8 , Processed in 0.213471 second(s), 31 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list