CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 5352|Reply: 0

Masalah brek hantui Ferrari

[Copy link]
Post time 4-3-2024 01:57 PM | Show all posts |Read mode

SAINZ menerima trofi di pentas podium selepas menamatkan perlumbaan di kedudukan ketiga. FOTO AFP

Sakhir: Carlos Sainz mendedahkan bahawa seperti rakan sepasukan di Ferrari, Charles Leclerc, dia juga berdepan masalah brek pada pusingan pembuka tirai, Grand Prix (GP) Bahrain.

Sainz dilihat sebagai pencabar terdekat Red Bull di Litar Antarabangsa Bahrain apabila menamatkan perlumbaan hanya beberapa saat di belakang Sergio Perez di tempat kedua.

Pelumba Sepanyol itu menikmati perlumbaan yang meyakinkan dengan bermula di petak keempat sebelum mengatasi Leclerc dan pemandu Mercedes, George Russell.

Ketika Leclerc terbabas dari trek sekurang-kurangnya enam kali kerana masalah brek, Sainz kelihatan tidak berdepan masalah berkenaan.



Bagaimanapun, selepas perlumbaan, Sainz mengesahkan bahawa prestasi brek pada jentera SF-24 miliknya sudah mencapai hadnya walaupun ia tidak seteruk isu dihadapi Leclerc.

"Ya, apabila kami berada dalam situasi sesak di litar, kami mengalami masalah brek bergegar," katanya pada sidang sidang media.

"Jadi ia menyebabkan sukar untuk saya membuat keputusan terutamanya ketika mahu memotong atau saya perlu mengehadkan penggunaan brek.

"Tetapi seperti yang saya katakan, kami melalui permulaan yang tidak sempurna. Apabila sudah dapat menyesuaikan diri dengan penggunaan brek, saya mula mendapatkan kepantasan kereta yang membolehkan saya menaiki podium," katanya lagi.
https://www.hmetro.com.my/arena/ ... brek-hantui-ferrari
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

24-11-2024 10:19 PM GMT+8 , Processed in 0.077761 second(s), 13 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list