View: 4090|Reply: 28
|
Perkhidmatan Aerotrain KLIA Dihenti Sementara
[Copy link]
|
|
Cerita pasal aerotrain kenapa gambo erl masuk sekali |
|
|
|
|
|
|
|
Cerita aerotrain tapi tepek gambar ERL kang nanti ramai ummah OT sbb tuan tanah sendiri pun x faham cerita
Pernah jadi pun....
|
|
|
|
|
|
|
|
Penangan mahader la ne... ituhari forumer mana tah cerita disebalik aero train.me |
|
|
|
|
|
|
|
Decaffeinated replied at 9-4-2016 09:27 AM
Cerita aerotrain tapi tepek gambar ERL kang nanti ramai ummah OT sbb tuan tanah sendiri pun x faham ...
kan.... apa ni wrtwn cari yg ade klas tersendiri nih haha |
|
|
|
|
|
|
|
Itu kan gambar KLIA ekspress... |
|
|
|
|
|
|
|
Alamak! ramainya orang. Memang gambar asli atau gambar tampal2. Masakan pihak airport tak buat persediaan awal mengadakan bas shnga ramai pumpang berpusu2 meyesakkan airport. aerotrain pun, warnanya 'merah sangatlah mak ngah'. Kemaren naik tak de le merah mcm tu. Kaler aerotrain ni memang tukar2 ke mcm train lrt? |
|
|
|
|
|
|
|
Malaysia mana ada buat backup plan ? |
|
|
|
|
|
|
|
nolya replied at 9-4-2016 12:16 PM
Alamak! ramainya orang. Memang gambar asli atau gambar tampal2. Masakan pihak airport tak buat per ...
Makcik tak baca betul2 ke? Kan dorang dah sediakan bas sebagai ganti..
Dah terbiasa kot, baca je tapi tak paham |
|
|
|
|
|
|
|
Bacalah Yang, tapi kalau mereka terus naik bas, tk de le nampak penuh sesak di ruang trs. Or is it they are otw to the buses.
Meneliti drp foto trs, ianya adalah di ruangan yg berhadapan dgn hentian aerotrain. Bererti passengers disembark through the nostril system. Through my experience at any other oc airports, kalau passengers kena naik bas, kita turun kapalterbang mll tangga dan terus menunju bas yg tersedia menunggu, baru menuju ke kaunter imigresen and claim baggage. Whatever, KLIA management tentu lebih arif mengatasi situasi berkenaan. Saya tanya je....
|
|
|
|
|
|
|
|
Shit happens, so tak perlu nak menggelupor sangat |
|
|
|
|
|
|
|
nolya replied at 9-4-2016 12:59 PM
Bacalah Yang, tapi kalau mereka terus naik bas, tk de le nampak penuh sesak di ruang trs. Or is i ...
Laaa bukannye dorang rancang pon.. kalau eurotrain tu pandai bercakap dan bagitau "eh jap lagi saya nak rosak la" baru la petugas klia mampu sediakan bas tu awal2 dan tak berlaku kesesakan..
Ngaku hela makcik tak paham artikel tu.. yela dah biasa baca tapi tak paham.. |
|
|
|
|
|
|
|
Edited by nolya at 9-4-2016 01:34 PM
Amboi bangkem, mentang2 ada peluang nak hentam saya..... tak lepas peluang nampak. Dlm kecekapan servis hari ini, seharusnya management KLIA sudah ada schedule check up servis for the aerotrains, umpamanya setiap 6 bulaan sekali ke and also to have a standy-by carriages. Rosak, repair or servis satu carriage, ada back up carriage penggantinya. Tak de le menyusahkan para penumpang. Kata international airport..... an on going service, takkan tak boleh anticipate interuption mcm tu.
And since airport dah beroperasi lama, hal2 begini sudah sepatutnya diambil kira cara mengatasinya. Bila aerotrain rosak, passengers diturunkan mll tangga (di area parkir pesawat) terus naik bas dan bas terus meluncur ke main terminal, tak perlu lalu di bangunan satelit. Perlu cekap dan pantas mengambil tindakan. At least, penumpang tidak diminta terus turun, tunggu sebentar dlm flight sementara bas-bas dikerah untuk mengambil penumpang. Take a fast action, bukan terhegeh2 baru nak fikir cari supir bas, baru nak terfikir dan kerahkan berapa jumlah bas nak kena hantar. Itu tak efisien bangkem.... Or is it memang tak ada back-up carriage? Aerotrain rosak, merasalah korang naik bas. Naik bas je pun... bukan jalan kaki ye tak?
Saya baca hanya seinci, saya faham hanya sekaki tetapi saranan solusi saya satu km. Setuju bangkem?
|
|
|
|
|
|
|
|
nolya replied at 9-4-2016 01:32 PM
Amboi bangkem, mentang2 ada peluang nak hentam saya..... tak lepas peluang nampak. Dlm kecekapan ...
Macam mane makcik tahu dorang takde scheduled mantainances? Ini tuduhan ke?
Entah2 eurotrain tu diservis seminggu sekali.. makcik ape tau??
Dah namanya rosak, ank wat camne.. satu hari nanti kalau ditakdirkan anak makcik jatuh sakit pastu orang cakap "eh kenapa tak bagi makan ubat?, "eh nape tak hantar anak ke klinik cepat2" baru la makcik paham cakap tu memang senang |
|
|
|
|
|
|
|
Go bangkem go
|
|
|
|
|
|
|
|
Sabar bangkem...... sabar. Saya bertanya bukan menuduh. Saya faham juga kalau airport management tentu sudah ada best schedule solution. Tapi kalau hal nak terjadi, ada masa tak terhalang dek kita. Cuma kalau ada a carriage pengganti yg siap beroperasi, apakah servis aerotrain boleh diteruskan?
|
|
|
|
|
|
|
|
nolya replied at 9-4-2016 01:51 PM
Sabar bangkem...... sabar. Saya bertanya bukan menuduh. Saya faham juga kalau airport management ...
Bukan bertanya bukan menuduh tapi prasangka..
Orang yang perasan alim ni ada je alasannya nak terus nampak alim.. yela, taknak la nampak sangat hati tu busuk dan penuh syak wasangaka..
Hahahaha..
Makcik ingat pengurusan klia tu bodo sangat ke makcik? Ingat dorang urus airport tu macam urus kedai goreng pisang? Haahhahhaha
Macam ni la makcik.. komplen dan sekadar bercakap tu memang senang.. sama macam analogi bangkem la.. kalau satu hari nanti anak makcik jatuh sakit dan orang mengata macam2, baru makcik tau..
Ada yang tanya "eh nolya ko bagi makan anak ko ape ni" , "eh nolya nape anak ko jatuh sakit? Ko tak reti jaga ke" hahahhaha
Baru makcik tau.. sekarang makcik di pihak yang lantang bersuara, makcik taktaum.. bila makcik di pihak yang kena tahan telinga dengar tomahan, baru makcik paham |
|
|
|
|
|
|
|
Bangkem marah ke......? Adakah posting saya ada unsur2 menuduh atau berprasangka? Atau saya bertanya sambil mencetuskan sebaris dua idea solusinya. Or mungkin juga idea solusi saya lapuk, mereka ada cara yg lebih advance.
Saya cuba hadzam analogi yg bangkem sebutan tapi biarlah saya tak ulas selanjutnya. Barangkali ada point yg boleh saya fikirkan.
So as no to drag the debating furthur, saya nak tanya satu saje kpd bangkem, in future will the aerotrain service at KLIA be interupted due to tech service?
Hanya pertanyaan saya yg terakhir Yg Arif.....
|
|
|
|
|
|
|
|
nolya replied at 9-4-2016 02:12 PM
Bangkem marah ke......? Adakah posting saya ada unsur2 menuduh atau berprasangka? Atau saya bert ...
Tak perlu le tanye marah ke tak.. benda tu tak perlu pon.. dalam forum ni emosi takleh nak ditunjuk pon sekadar dengab tulisan.. takkan makcik tak tau pasal tu?
entah2 makcik yang tengah marah menahan kekantoian hati busuk prasangka tuduh macam2..
Ujung2 alasan "saya tanye je" hahahhahaha
Makcik makcik.. ada je.. |
|
|
|
|
|
|
| |
|