Seorang bapa telah melempiaskan rasa marah dan tidak puas hati, juga kecewa dengan perkhidmatan kad perubatan sebuah syarikat insuran.
Memang sebagai pengguna kad perubatan atau medikal, pastinya berharap sesuatu yang terbaik daripada perlindungan insuran yang diambil. Lebih-lebih lagi jika ia melibatkan kesihatan anak sendiri. Kata lelaki ini, semoga kisah yang terjadi kepadanya menjadi iktibar untuk rakan-rakan yang turut mengambil polisi sama daripada syarikat insuran tersebut. Lelaki ini mendakwa pihak insuran tidak 'cover' untuk kes demam seperti yang dialami oleh anaknya dengan alasan ia merupakan kes pesakit luar sahaja. "Saya tanya insuran what type of justification u need untuk jenis demam yg kritikal perlu warded or tak. Dah sampai tahap doktor tahan ward pun takkan tak kritikal lagi ke? Bukan aku suka2 nak tidur hospital kot.."
Itu antara yang dituliskan dan banyak lagi. Namun, kesimpulan yang dibuat oleh lelaki adalah untuk menghentikan polisi kad perubatan tersebut bermula bulan hadapan. Kisah ini memberi banyak kesan sebenarnya kepada orang ramai, sama ada untuk lebih berwaspada dengan mana-mana polisi insuran, tidak mengambil langsung atau menghentikannya serta merta. Apa pun, semuanya harus bermula dari peringkat awal, iaitu hubungan pengguna sebagai pemegang polisi insuran dan juga agen insuran. Mereka ini berhak diberitahu setiap butir dengan sejelas-jelasnya agar tidak berlaku lagi perkara seperti di atas. Apa pendapat anda? - CARI |
13
Bagus |
27
Marah |
15
Terkejut |
18
Sedih |
8
Lawak |
20
Bosan |
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
cahaya_almas replied at 16-8-2016 04:38 PM
Byr bulan2 msti mahal kan
aku.semut.merah replied at 16-8-2016 05:32 PM
Haha! Aku pun pernah kene dgn PruBSN ni. Now aman2 aje dgn AIA
sabar_sabariah replied at 16-8-2016 04:54 PM
Ni Prudential BSN ek?
Dulu aku pun ada amik insurans ngan dorang ni
sekali ada masuk TV pasal mana ...
aku.semut.merah replied at 16-8-2016 05:32 PM
Haha! Aku pun pernah kene dgn PruBSN ni. Now aman2 aje dgn AIA
Super-M replied at 16-8-2016 07:41 PM
Sebenarnya sila buat pemilihan agen yang bagus.yang ramai kawan kita guna yang memang ternyata beri ...
jazaa100 replied at 16-8-2016 09:06 PM
Yg komen kat fb....AIA pun sama....
sabar_sabariah replied at 16-8-2016 04:54 PM
Ni Prudential BSN ek?
Dulu aku pun ada amik insurans ngan dorang ni
sekali ada masuk TV pasal mana ...
ms_furby replied at 16-8-2016 04:44 PM
honestly insurans ni yang mana yg dah ambek lama dah, ok la..sebab yg lama akan terpakai..yang mana ...
ADVERTISEMENT