Setiap bakal pengantin mengimpikan sebuah majlis perkahwinan yang sempurna tidak kiralah ia sekadar majlis yang sederhana mahupun secara besar-besaran. Jadi, persiapan yang rapi perlu dilakukan agar majlis berlangsung dengar lancar.
Antara persiapan penting ialah mendapatkan MUA atau juru mekap yang sesuai dan kena dengan bajet yang diperuntukkan. Jika MUA yang dikehendaki itu antara individu yang terkenal, kenalah menempah slot seawal yang mungkin. Maklumlah, MUA ini laku seperti pisang goreng panas kerana begitu tinggi permintaan. Tetapi, ada kisah yang tidak sedap didengar apabila seorang MUA ini dikatakan tidak begitu profesional berurusan dengan seorang kliennya. Oleh sebab itu, seorang pengguna twitter yang juga klien kepada seorang MUA terkenal ini telah memuat naik satu status tidak berpuas hati dengan layanan yang diberikan kepadanya. Bukan itu sahaja, dia terkilan kerana emel yang dihantar kepada MUA tersebut tidak dibalas tetapi MUA tersebut mengamuk di laman instagramnya.
Wanita ini tidak tahu dimana silapnya kerana bertanyakan soalan sama ada bolehkah dia menggantikan slot mekap yang telah ditempah itu kepada pengapit pengantin pada hari yang telah ditetapkan itu. Sebagai klien, dia berhak untuk bertanyakan apa jua soalan kepada MUA tersebut kerana telah pun membayar 50% deposit iaitu sebanyak RM900 bagi mendapatkan perkhidmatannya. Bukan nak batalkan tempahan atau menukar tarikh, tetapi nak tukar supaya mekapkan pengapit pengantin MUA boleh menukar waktu mekap atas budi bicara klien tetapi klien tidak dibenarkan menukar tempahan mekap pengantin kepada pengapit pengantin. Kalau tak nak duit deposit 'burn' kenalah gantikan servis mekap tu dengan pengantin lain pada waktu dan hari yang sama. Netizen juga berpendapat tidak salah jika sekadar ingin bertanya dan inginkan kepastian sama ada dia boleh menggantikan dengan pengapit pengantin walaupun pada awalnya telah bersetuju untuk menyolek wajah pengantin. Jika tidak boleh, MUA tersebut boleh menjelaskan alasannya dengan sebaik mungkin dengan cara membalas emel wanita ini. Ramai netizen bersetuju perkara ini boleh diselesaikan dengan baik tanpa perlu ditularkan di laman sosial. MUA tersebut perlulah professional dalam kerjayanya walaupun perlu berhadapan dengan pelbagai karenah kliennya. Janganlah sentap dan mengamuk di Instagram hanya kerana tidak bersetuju dengan tindakan klien kerana ia boleh menjatuhkan reputasi dan imej dirinya. Kan betul? Ada netizen yang begitu mengagumi MUA ini dan bercadang untuk menggunakan perkhidmatannya tetapi sudah tawar hati apabila mendapat tahu MUA tersebut tidak begitu professional. Jadi, ramai netizen mencadangkan nama-nama MUA yang bagus dan mampu memberikan perkhidmatan yang setanding dengannya. Sebagai MUA yang selalu berurusan dengan ramai pelanggan, kenalah sabar melayan pertanyaan dan karenah klien yang bermacam-macam. Maklumlah, klien yang membayar setiap hasil kerja yang diberikan. Apa-apa pun, jika ada perkara yang menyalahi perjanjian, berbincanglah dengan sebaiknya agar kedua-dua belah pihak berpuas hati. Setuju tak? - CARI |
12
Bagus |
17
Marah |
19
Terkejut |
14
Sedih |
17
Lawak |
11
Bosan |
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
miemiecha: MAHALNYA MEKAP 900, KAMPUNG MEK MSH 250..oh.. baidewai..klau dia up muka n nama org tu, blh saman kan..ke goner?
miszclassique replied at 19-11-2018 08:30 AM
Tapi dekat insta masih membongak taknak minta maaf..mohon duduk je senyap2 kalo nak berhenti mekapka ...
ADVERTISEMENT