Selalu ada dua sisi bagi setiap cerita. Janganlah terlalu mudah mempercayai cerita sebelah pihak saja. Seperti yang berlaku kepada penghantar kurier dan pelanggan perkhidmatan kurier J&T Express (Malaysia). Seorang lelaki baru-baru ini membuat aduan kepada perkhidmatan kurier berkenaan menerusi Twitter yang disertakan sekali tangkap layar perbualan antara kakaknya dan penghantar terbabit. Katanya, lelaki penghantar terbabit seorang yang biadab dan telah melemparkan pelbagai tuduhan terhadap kakaknya. Dia menggesa supaya pihak J&T Express membuat ganti rugi kepada kakaknya. Namun, lelaki terbabit dipercayai sudah memadam akaun Twitternya.
Difahamkan, semuanya bermula apabila wanita terbabit membalas mesej penghantar berkenaan dengan kata-kata kesat. Sudahlah panggilan tidak berjawab, dimakinya pula. Siapa yang tidak naik angin, kan? Maka, tercetus perbalahan di antara mereka. Rata-rata warganet bersimpati dengan nasib lelaki penghantar terbabit, sekali gus mengecam wanita berkenaan yang mencetuskan provokasi dengan bercakap kasar. Bagaimanapun, segelintir pihak tidak menyalahkan sebelah pihak saja. Sebaliknya, menurut mereka kedua-duanya ada silap masing-masing. Anda rasa siapa yang benar-benar bersalah dalam kes ini? - CARI
|
munchkin replied at 2-7-2019 05:38 PM
Soramg guna stan. Semua nak guna stan. Tau ke apa maksud stan. Crazed or obsessed fan to an extent t ...
pichee replied at 2-7-2019 06:06 PM
Stan tu bkn sama mcm fanatik ke
ADVERTISEMENT