Siapa menyangka sejak bencana jerebu melanda negara, penjualan aksesori kesihatan di Lazada meningkat sebanyak 66 kali. Menurut pihak Lazada, sebanyak 36,000 topeng muka terjual dalam masa 48 jam pada hari Ahad dan Isnin lepas semasa jualan Keep The Haze Away, seperti yang dilaporkan Bernama.
Ketika jualan itu, topeng muka terjual 18 kali ganda lebih banyak berbanda hari biasa, manakala penapis udara meningkat 10 kali. Selain itu, penapis udara menjadi tiga carian paling utama bagi barangan di bawah kategori perkakas rumah dan ia habis terjual dalam tempoh 20 jam jualan. “Kami bekerjasama dengan jenama dan penjual kami yang sentiasa memberi sokongan untuk menyediakan tawaran terbaik bagi pelanggan kami kerana keselamatan tidak sepatutnya menjadi satu komoditi, dan harga tidak seharusnya meningkat hanya kerana permintaan tinggi,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Lazada Malaysia Leo Chow.
Nampaknya semakin ramai mencari solusi digital bagi keperluan gaya hidup mereka. - CARI
|
ADVERTISEMENT