View: 3111|Reply: 0
|
Cara Tuntutan Insurans Cermin Kereta
[Copy link]
|
|
Adakah anda pernah pandu dengan kereta yang cermin depan telah pecah? Punca yang biasa berlaku ialah serpihan serpihan terbang yang kecil seperti kerikil atau bahagian kereta yang dilemparkan oleh kereta atau lori. Inilah sebabnya mengapa tidak kira anda seorang pemandu yang berhati-hati atau tidak, kerosakan cermin depan tidak dapat dielakkan dan tidak ada pemandu!
Insurans cermin kereta ialah sebahagian daripada liputan tambahan pada polisi insurans kereta anda. Jika anda tidak pasti ada perlindungan cermin kereta atau tidak, anda boleh mengesahkan dengan melihat ‘cover note‘ insurans kereta atau menghubungi pihak insurans anda. Bentuk liputan ini merangkumi cermin depan dan belakang anda, semua tingkap pintu dan tingkap kaca sunroof.
Sebenarnya, anda harus melihat polisi insurans kereta anda dan mencari "Endorsement 89" - ini adalah bahagian liputan tambahan yang secara khusus berlaku untuk pecahan kaca di kaca depan, tingkap dan pelindung matahari. Sentiasa pastikan liputan tambahan anda merangkumi klausa ini untuk melindungi cermin depan kereta anda!
Dokumen apa yang anda perlukan untuk tuntutan insurans cermin depan kereta?
1. Untuk kenderaan persendirian
IC Pemilik dan Lesen Memandu
IC Pemandu dan Lesen Memandu (Sekiranya diperlukan)
Cover note atau Polisi Insurans
Kad Pendaftaran Kenderaan
2. Untuk kenderaan berdaftar syarikat
IC Pemandu yang dibenarkan dan Lesen Memandu (GDL atau PSV diperlukan untuk kenderaan yang baik)
Cover note atau Polisi Insurans
Kad Pendaftaran Kenderaan
Dokumen Pendaftaran Perniagaan
Chop Syarikat
Ingin menuntut insurans kereta anda untuk membaiki cermin? Pilih Windscreen2U www.windscreen2u.com
Windscreen2U adalah pakar cermin kereta yang paling diyakini di Malaysia, dengan cawangan di Pulau Pinang, Sungai Petani, Cheras, Bangi dan Johor Bahru.
Hubungi kami hari ini di 1700-81-1022 atau e-mel [email protected] untuk pembaikan cermin depan mengikut keselesaan anda!
|
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Wanita & Lelaki
|