View: 2546|Reply: 8
|
CREATE PASSWORD IN EXCEL, WORDS
[Copy link]
|
|
maaf, kalau salah tmpt bertanya..........
nak tau, camner nak buat satu2 folder itu ada password..???
folder tuh ada words, excel biasa2 je....kiranya sapa nak buka kena masuk password....
ataupun.....nak buka sesuatu file excel atau file words....kena masuk password, baru boleh buka....
ada tak cara boleh buatnya???
ataupun mmg tak boleh??? ataupun terhad pada tertentu???
|
|
|
|
|
|
|
|
Aku selalunya letak dalam winzip/winrar. Sebab boleh set password,cara paling senang. Then amat jarang pc/laptop takda winzip/winrar ni. Boleh bukak word/excel direct, cumanya kalau nak edit kena extract files dulu la. Tu leceh sikit. |
|
|
|
|
|
|
|
petala9x posted on 4-2-2013 09:40 PM
Aku selalunya letak dalam winzip/winrar. Sebab boleh set password,cara paling senang. Then amat jara ...
winzip winrar tuh boleh create password yaa??/ baru tau...tau extract je
|
|
|
|
|
|
|
|
Boleh boleh ja, google untuk terperinci.. |
|
|
|
|
|
|
|
Aku guna password folder ...
Maknanya folder terus ilang di halimunankan ...
Kalau nak retrieve , kena klik kat icon 'password folder ' pastu masuk password pastu peti besi akan muncul dan terbuka ... lepas tengok atau edit klik 'close ' dan peti besi tu tutup dan kemudian hilang dari penglihatan desktop... |
|
|
|
|
|
|
|
rdzaccess posted on 5-2-2013 12:50 AM
Aku guna password folder ...
Maknanya folder terus ilang di halimunankan ...
Kalau nak retrieve , ...
ada guna software ke tuh?? tunjuk ajar skit
|
|
|
|
|
|
|
|
Microsoft Word: File > Info > Protect document > Encrypt with password |
|
|
|
|
|
|
|
Microsoft Word: File > Info > Protect workbook > Encrypt with password |
|
|
|
|
|
|
| |
|