View: 5315|Reply: 7
|
Jawatan anak di sekolah
[Copy link]
|
|
Salam...
Minggu lepas kan minggu akhir sekolah.....so my daughter tahun dua bawa balik surat perlantikan jawatan pengawas pusat sumber. Masalahnya dia kata nak jadi pengawas sekolah je.... (sbb sepupu dia semua pengawas). Dia kata tahun depan dia nak dapat keputusan lebih baik dr tahun nie sebab nak jadi pengawas. Tapi rasanya pemilihan tu bukan berasaskan pencapaian akademik jer kan....
Patut tak tolak jawatan tu.... dan ade beza ker dr segi point antara pengawas skolah & pengawas pusat sumber kalau nak masuk mana2 sekolah asrama cam mrsm atau sbp..
Mah kasih..
|
|
|
|
|
|
|
|
terima je. yg penting dlm sijil berenti, ada rekod.. |
|
|
|
|
|
|
|
dalam borang mrsm dan sbp, level pengawas dan pengawas perpustakaan/sumber manusia adalah SAMA. |
|
|
|
|
|
|
|
Anak mirsha pun dilantik jd pengawas pusat sumber, terima jelaa, mirsha suka sbb dia dpt pakai kasut warna itam, sokmo sakit mata tgk kasut putih dia, dh bkn warna putih dah Last edited by mirsha on 19-11-2013 08:47 PM
|
|
|
|
|
|
|
|
macademia posted on 19-11-2013 11:55 AM
dalam borang mrsm dan sbp, level pengawas dan pengawas perpustakaan/sumber manusia adalah SAMA.
ye ker.... mah kasih.... ingatkan ade beza sbb masa zaman sy dulu2.... pengawas sekolah jer dipandang.. |
|
|
|
|
|
|
|
mirsha posted on 19-11-2013 07:46 PM
Anak mirsha pun dilantik jd pengawas pusat sumber, terima jelaa, mirsha suka sbb dia dpt pakai kasut ...
a'ah kasut hitam.... sy pun suka gak... kalau kasut putih... hari2 nak kena tukar.... akhir tahun... koyak rabak kasut tu sbb selalu cuci...
balik karang nak pujuk dia terima jawatan tu....... kena bagitau kebaikan jd pengawas pusat sumber.... |
|
|
|
|
|
|
|
sama je, apa bezanya..... ank sya pengawas p s jugak tahun ni dpt tokoh murid bestari... sume tu masuk lam sijil benti skola.... tgk tunggu tawaran ke sbp or mrsm ulul albab(intervview 10 dis).hari ni interview di sek agama mawip |
|
|
|
|
|
|
|
ibu bapa zaman sekarang. anak-anak sedari kecil sudah dipupuk 'menagih jawatan'.
|
|
|
|
|
|
|
| |
|