View: 5844|Reply: 31
|
"Selalu Ada 'Jisim', Kali Ini Dapat Kotak Kosong!" - Pembeli Terkejut
[Copy link]
|
|
Membeli-belah secara dalam talian sememangnya memudahkan dan menjimatkan masa dan tenaga.
Bagaimanapun, benda yang paling tak disukai orang ramai adalah risiko yang perlu ditanggung seperti tipu, kualiti, kuantiti produk dan sebagainya.
Terbaru, seorang pengguna Facebook (FB), Zarizal Suhailimemuat naik posting mendakwa bungkusan diterimanya menerusi perkhidmatan Pos Laju didapati 'kosong'.
Aduh, siapa saja tak kesal apabila pewangi jenama Jimmy Choo yang dihantar menggunakan khidmat penghantaran Pos Laju dicuri individu tidak bertanggungjawab?
Berdasarkan klip rakaman itu, posmen terbabit menerima bungkusan berkenaan dalam keadaan kosong (ringan) serta telah dibuka dan ditutup semula dengan pita selofan selepas isi dalamnya dikebas.
Zarizal bagaimanapun, tidak menyalahkan posmen berkenaan, namun merakam insiden itu sebagai bukti kejadian. Difahamkan, Zarizal sudah membuat aduan kepada Pos Malaysia.
"Saya tak syak dia sebab pihak pengurusan mendakwa posmen berkenaan baru sahaja ditukarkan ke bahagian penghantaran," katanya.
Orang ramai bersimpati di atas nasib Zarizal dan menyelar sikap segelintir posmen tidak bertanggungjawab.
Wahai pemuda pemudi Pos Laju...
Foto: FB
Alahai, nasib badan lah melepas. Apa boleh buat, anggap sajalaj bersedekah. - CARI |
|
|
|
|
|
|
|
Poslaju ok kalau buat complain cepat je diorg ambil tindakan...... kalau GDEX kau mengamuk mcm org gila pun ada diorg kesah? |
|
|
|
|
|
|
|
Tu ler sebab aku cuma berurusan cod jerk kalau beli barang atas talian. Melaun begini ada dimana2 sebab apak mak malaun duk atas takta putrajaya nun. |
|
|
|
|
|
|
|
Risiko kalau beli barang atas talian nyanya dapat kotak kosong je |
|
|
|
|
|
|
|
Rasanya kalau kes mcm ni Poslaju compensate dgn duit tapi amik masa 2-3 bulan utk proses siasatan and refund. Tu pun kalau barang tu not insured, dia bagi maximum rm100 je utk parcel bwh 500g. Jarang dpt 100 pun. Kalau 2kg ke atas maximum compensation rm300 je |
|
|
|
|
|
|
|
Camne diorg buka plastik pos tu pastu bleh gam balik
Melainkan diorg ganti plastik pos yg baru la |
|
|
|
|
|
|
|
Camne diorg buka plastik pos tu pastu bleh gam balik
Melainkan diorg ganti plastik pos yg baru la |
|
|
|
|
|
|
|
Camne diorg buka plastik pos tu pastu bleh gam balik
Melainkan diorg ganti plastik pos yg baru la |
|
|
|
|
|
|
|
mntk ganti rugi je.. meols so far Alhamdulillah, xde lg kd mcm ni even shipping from oversea.. mntk jauh la bnd2 mcm ni.. |
|
|
|
|
|
|
|
sian posmen tu.. bukan salah dia... |
|
|
|
|
|
|
|
Sbb tu akak stil prefer shop at brick and mortar |
|
|
|
|
|
|
|
Kan sistur. I ni one of the seller kat shopee. Last week masa pergi pos barang kat pos laju, i dengan konfidenla seal envelop mcm biasa. Tgk2 still terbuka. Rupanya plastik tu hujung tu tak kena bahagian gam envelop tu. I cuba la nak betulkan mmg x boleh. Terpaksa la beli 1 lg envelop baru. My mistake sebab careless. Tp buble wrap dlm tu i ambil jer recycle utk pos seterusnya
|
|
|
|
|
|
|
|
iwan007 replied at 9-3-2018 08:36 PM
Kan sistur. I ni one of the seller kat shopee. Last week masa pergi pos barang kat pos laju, i de ...
Entah2 memang laki tu kena kencing dgn seller |
|
|
|
|
|
|
|
jimmy choo bukan wt kasut ka? |
|
|
|
|
|
|
|
Mungkin jugak la. Berkemungkinan. Online seller ni x semua yg jujur. Ada juga yg menipu
|
|
|
|
|
|
|
|
Jimmy choo tu mmg buat kasut. Perfume brand dia pun ada jugak. Sis pi la cuba dekat sephora. Sasa x pasti ada ke tak
|
|
|
|
|
|
|
|
perfum dia bau kasut ke camna |
|
|
|
|
|
|
|
eii xmemasal jer.. seram nk beli brg online memahal ni.. so far seller rsenye ok jer depends pd review.. tang yg pos tu laa.. xamanah btul |
|
|
|
|
|
|
|
Orix replied at 9-3-2018 05:49 PM
Poslaju ok kalau buat complain cepat je diorg ambil tindakan...... kalau GDEX kau mengamuk mcm org g ...
GDEX mmg the worst!!!!!! Selalu naik darah klu berurusan ngn GDEX. Service tahap cipan!!! Klu suruh pick up, perghhh, kekadang berhari2. Call mmg x diangkatnye! |
|
|
|
|
|
|
|
senang je nk tau sape salah.. tgk jumlah berat kat bungkusan tu.. yg print kat slip tu.. kalau mmg 0.5kg ke, mmg bukan salah seller la... slh dekat pos laju... tp xde la menuduh pos laju... kena tgk perjalanan hidup parcel tu before sampai ke buyer. |
|
|
|
|
|
|
| |
|