Kempen Pink Power yang dilancarkan Watsons Malaysia adalah satu langkah untuk memupuk kesedaran mengenai barah payudara dalam kalangan wanita.
Kempen hasil usaha sama dengan Persatuan Kebajikan Kanser Payudara Malaysia (BCWA) itu juga menggalakkan pemeriksaan berkala bagi pengesanan awal kanser payudara.
Kempen itu berlangsung sepanjang Oktober ini, di mana sebanyak RM1 akan disumbangkan kepada BCWA bagi setiap pembelian jenama produk yang mengambil bahagian bernilai RM50 dan ke atas.
Lebih menarik, pembeli akan menerima baucar bernilai RM10 daripada jenama produk yang mengambil bahagian.
Antara yang terlibat adalah Naturals by Watsons, Pink by Pure Beauty, Betadine, Bio essence, Blackmores, Biore, Cetaphil, Gatsby, Good Virtues Co, Herbal Essences, Hada Labo, Kitsui, Kinohimitsu, Lifebuoy, Loreal Paris, Max Factor X, Maybelline, NH Detoxlim, Nivea, Nutox Stay Young, Nature’ Bounty, Oral B, Rimmel, Shokubutsu, Safi, Sunsilk, Simple, Vantelin, Vaseline dan Wardah.
Reben merah jambu yang merupakan simbol global kesedaran kanser payudara juga boleh didapati dalam bentuk magnet dan boleh dibeli di kedai Watsons terpilih atau dalam talian pada harga RM5.
Pembelian ini secara tidak langsung membolehkan pelanggan mendapatkan pemeriksaan kesihatan percuma serta berpeluang merubah penampilan secara percuma oleh pakar Watsons.
Caryn Loh (lima dari kiri)
Pengarah Urusan Watsons Malaysia, Caryn Loh berharap setiap sumbangan diperoleh menerusi kempen ini dapat membantu persatuan itu meneruskan misinya untuk meningkatkan kualiti hidup wanita yang menghidap kanser payudara.
"Kami berharap kempen ini dapat memberi kesedaran kepada orang ramai mengenai kesihatan dan kanser payu dara," katanya. - CARI |