View: 10916|Reply: 41
|
Customer Always Right Dah Lapuk. Bagi Muka, Macam-Macam Kerenahnya
[Copy link]
|
|
iols teringat costumer husband iols, dh selesai urusan jual beli, dia mesej pnjg2 pulak tanya ada tak sedara mara perempuan yg bujang,sebab dia ni bujang kesunyian katanya, anak saudara pun boleh. nasib iols tak suruh rekemen mil iols yg dah lama membalu |
|
|
|
|
|
|
|
Hadap la korang.. tapi ramai bbnu hijabistot berwajah tua sebelum usia perangai macam ni jugak |
|
|
|
|
|
|
|
I ada sorg customer yg mmg selalu wat masalah. Jd nama dia mmg mark dah.bila dia nk order je i ckp dah sold out.. |
|
|
|
|
|
|
|
cust always right taik kuceng. iols kalo kt opis boss selalu ckap client always right! haktuihhhhhh |
|
|
|
|
|
|
|
Mmg lapuk. Customer is our priority but not always right <- ni personal opinion aku. Sbb klu x, mmg kalah Diva AA aku maki kan customer.
Block whatsapp utk sementara waktu tu perkara biasa bg aku sbb dah malas nk lyn. |
|
|
|
|
|
|
|
Bukan customer yg nak free
Sembang berjela2 rupanya nak kursus free. Aku ingatlah paham bahasa |
|
|
|
|
|
|
|
Klau kt 4 star hotel and above, treat customers like a god. Lagi haru |
|
|
|
|
|
|
|
Tu yg malas nak meniaga online ni. Pernah kena kita deliver barang COD, pastu kita tambah delivery charge, dia question kita balik pulak kenapa kena charge. Kita deliver dari KL ke Shah Alam. Abis tu minyak dgn tol aku bayar pakai apa? Air hujan? Rumput? Daun?
Tu belum lagi yg tetiba mengadu hal rumahtangga dia kat kita. Dah kenapa pulak kita kena jadi kaunselor perkahwinan ni. Adui... |
|
|
|
|
|
|
|
Deal secukup rasa. Off fone bila waktu berniaga ko closed
senang.
Ko control customers ko
Rezeki kita Allah yg beri.
Dia boleh beli dengan org lain selain kita.
Xde masalah.
Aku tengok sepupu aku menjual online dia buat cara ni.
sungguhpun esok berkoyan whatsapp masuk ,xde hal.
Kita janagan tunduk dengan manusia.
Aku xpernah tunduk dengan manusia.
|
|
|
|
|
|
|
|
Belum lagi customer yg tanya soalan pukul 1 2 pagi. Tanya itu ini alih2 tak jadi beli pun {:dot |
|
|
|
|
|
|
|
Ade sorang cust aku tu cam kmakkk ...mmg kmakkk utang aku tk bayor |
|
|
|
|
|
|
|
Ragam customer, aku niaga online pon jumpa jugak spesies henet, dh order pastu ghaib tu biasa lah, yg rate rendah kat shoppee sbb courier hantar lambat tu mmg kimk la bodo teruk nk carut je rase |
|
|
|
|
|
|
|
Dedulu aku layan je inquiries dari org yg fussy...sekarang dah tak. Letih....nak spend RM50 pun nak layan inquiries sampai 2 hari. Kalau nak, bayar. Tak nak, move on.
Sekarang ni katanya kat Shopee ada 1 trend bagi 1 star pada produk yg deserve 5 star SEBAB sengaja & kalau rate 1 star, orang akan baca dulu review dia.. Bodohnya lahai...ko ingat star rating tu tak de makna apa2 ke... |
|
|
|
|
|
|
|
makin lama makin ramai manusia bermasalah mental... |
|
|
|
|
|
|
|
Kelakar plak yg name card tu haha tak tau la nak cakap tak pandai ke bodoh hahaha |
|
|
|
|
|
|
|
macam customer husband aku la... tapi kes dia, tak close deal lagi... tetiba cakap ada tak kawan lelaki bujang yang boleh kenen kat dia... dia dah lama single mingle... pastu mula la merepek merapu n nampak sangat nak pancing husband aku... husband aku terus tak respond...
|
|
|
|
|
|
|
|
Perangai customer mcm2.
Ada yang ok, ada yang pelik2.
Ada yang minta cod, aku bertegas pos shj.
Sape nak sponsor lak minyak kete aku kan..
|
|
|
|
|
|
|
|
Aku selalu je dpt joy buyer. Chatting kemain lg nk itu nk ini. Suruh byr boleh pulak tgu hari sekian2. Penyudahnya kali kedua mesej aku wt xlyn je. Mampus kau sana. |
|
|
|
|
|
|
|
Kebiasannya, yg berperangai gini adelah perempuan. Dan pesan aku, ingatlah, tengok derama korea terlalu banyak pon boleh menyumbang kepada terjadinya perangai laknat sebegini. Korang alan deny. Kerana org bodoh takkan sedar dia sedang bertindak bodoh. Sama la kes mcm contoh2 diatas tuuu. Mana derang sedar tindakan bodoh derang. Bila ditegur, alan melenting dan deny selagi bolehhhh. |
|
|
|
|
|
|
| |
|