CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 6122|Reply: 20

"Akibat salah sangka isteri saya merajuk dan 'lari' sebulan kerana dituduh curang" - Yusof Haslam

[Copy link]
Post time 15-5-2024 07:32 PM | Show all posts |Read mode




Penerbit dan pengarah tersohor, Datuk Yusof Haslam memberitahu lagu Permata Untuk Isteri nyanyian kumpulan Kopratasa mempunyai makna yang cukup mendalam untuk dia dan isteri, Datin Patimah Ismail apabila berlaku satu peristiwa yang tidak dapat dilupakan.


Yusof ketika ditemui sempena majlis ulang tahun perkahwinan yang ke-41 berkata, akibat daripada khabar angin yang tidak benar mengenai dia dikatakan curang, Patimah mengambil keputusan untuk menghilangkan diri selama sebulan tanpa sebarang khabar berita.


"Akibat salah sangka isteri saya merajuk dan membawa diri ke sebuah sekolah pondok di Pokok Sena, Kedah bagi mendalami ilmu agama. Ketika itu, saya dan keluarga buntu kerana tidak tahu ke mana lokasi isteri saya melarikan diri. Waktu itu, telefon bimbit pun dia tak bawa.


"Sudahlah ketika itu anak-anak masih kecil dan kami baru saja pindah ke rumah baru. Apabila terkenang segala usaha dan penat lelah membina rumah ini, saya nekad untuk mempertahankan rumah tangga ini walau apa saja dugaan yang datang.


"Lagipun saya tidak melakukan kesalahan yang besar atau benar-benar curang, sebaliknya hanya khabar angin kerana menerima banyak surat layang. Jadi sepanjang ketiadaan isteri, sayalah yang menguruskan anak-anak bersama pembantu peribadi.


"Nak dijadikan cerita satu hari ketika saya selesai solat Subuh dan duduk di balkoni rumah, saya terdengar lagu Permata Untuk Isteri dari pondok keselamatan. Tanpa saya sedar air mata saya berguguran jatuh dan lagu itu begitu menyentuh jiwa saya," katanya.


Menurut Yusof, dia bersyukur hasil bantuan bapa mentuanya dia berjaya menemui keberadaan isteri dan mengajaknya pulang ke rumah walaupun proses memujuk memakan masa bertahun.


"ada awalnya dia masih 'keras', tapi Alhamdulillah selepas saya meyakinkan dia dengan mengatakan sekiranya saya melakukan dosa besar pasti Tuhan tidak akan menyelamatkan saya termasuk bersikap jujur dalam perhubungan jika nak rezeki sentiasa melimpah.


"Kebetulan waktu itu filem Gerak Khas The Movie nak tayang di pawagam. Isteri saya pun terus perli dengan mengatakan biasanya filem saya selalu mendapat sambutan, jadi dia nak tengok sama ada filem ini berjaya atau tidak.


"Alhamdulillah dengan izin Allah dan saya bertegas dengan pendirian tidak melakukan hal yang tidak baik di belakangnya, filem itu sukses apabila meraih kutipan pecah panggung.


"Jujur proses memujuk memakan masa bertahun. Saya tidak salahkan dia sebab sudah tentu dalam bidang hiburan ini kami terdedah dengan macam-macam gosip. Tambah pula saya selalu berjumpa dengan artis dan isteri saya perlu kuat menghadapinya," katanya.


Dalam pada itu, Patimah berkata, sepanjang sebulan menghilangkan diri banyak pengajaran yang dipelajari.


"Ketika belajar di sekolah pondok rata-rata tenaga pengajar saya memiliki dua atau tiga isteri, sedangkan saya baru saja dengar gosip terus melarikan ke hujung dunia.


"Jadi insiden itu memberi pengajaran dalam hidup saya. Alhamdulillah suami saya mempunyai kesabaran yang tinggi walaupun dia nampak agak panas baran tapi hatinya cukup lembut dan penyayang," katanya.




Sumber : Harian Metro
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-5-2024 07:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Gosip dia dengan NA tu la eh?
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 07:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga bahagia hingga hujung nyawa..
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 08:54 PM From the mobile phone | Show all posts
oh ada jgk eh
Alhamdulillah aman2 je sampai skrg
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 08:58 PM From the mobile phone | Show all posts
telracs replied at 15-5-2024 07:34 PM
Gosip dia dengan NA tu la eh?

Sape NA chuols?
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 09:00 PM From the mobile phone | Show all posts
kan main tok sop dulu2 skandal dgn NA super model..sejak kes tu terus xde dgr skandal dah rasanya
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 15-5-2024 09:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Ala...dah tua2 ni x yah ulang2 kisah lama pasal merajuk2 ni la....teruskan hidup ke depan..knp nk ungkit kisah lama muda2
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 09:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Lapislazuli2912 replied at 15-5-2024 12:58 PM
Sape NA chuols?

N***a A**z
dapat?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-5-2024 09:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Kisah yg boleh dijadikan pengajaran
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 09:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Lapislazuli2912 replied at 15-5-2024 12:58 PM
Sape NA chuols?

Alaaa.... Ada je kat google ..

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 09:29 PM | Show all posts
maybe balasan nya bukan dekat kutipan gerak khas the movie... tapi dekat solsolsol
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 10:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Yaya04 at 20-5-2024 12:57 PM

...
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 11:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Iyolah Tokkk, surat layang tak benar sangattt..
Kihkihkih. Masa kan pokok, tok. Masa kan pokok.
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 11:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Ye ke salah sangka tok
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 11:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni ala2 ngaku ke tepis teros ni ? Mcm tok jalal dlu sompat kawen dgn ridana ke ni ntah ?  Tp x ngaku, feeling2 clean smpai ke tuo
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 11:41 PM From the mobile phone | Show all posts
jihyomelly replied at 15-5-2024 09:00 PM
kan main tok sop dulu2 skandal dgn NA super model..sejak kes tu terus xde dgr skandal dah rasanya

Maksudnya bulih le bg laki satu pluang kan kalau baru sekali..tp kalau dah 11 kali..lu pikirlah sundirikk
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-5-2024 11:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Makan hati betol datin sebulan merajuk, bertahun2 toksop memujuk. Patut sol sol keras hati ada sikit genetik maknya

Boleh dimaafkan toksop sebab first time dan dia pun pilih rumahtangga dan bini utk dipertahankan
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2024 05:58 AM | Show all posts
kelakar plak.. hehee.. btw semoga teros berbahagia tok sop
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2024 06:06 AM From the mobile phone | Show all posts
rsenye mmg salah sangka... sbb si gadis tu just terlebih manja je.
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2024 08:19 AM | Show all posts
mohtip bangkitkan kisah lama
ade nk buat movie bru ke
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

17-6-2024 10:35 PM GMT+8 , Processed in 0.102085 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list