CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 2968|Reply: 6

[Tempatan] Majikan Terkejut Ibu Datang Serang Selepas Anak Mengadu Kena Marah Ditempat Kerja.Anda terkejut?

[Copy link]
Post time 21-6-2024 08:46 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 21-6-2024 08:49 PM


Seorang majikan baru-baru ini berkongsi insiden mengejutkan di mana seorang pekerja muda mengadu kepada ibunya selepas ditegur di tempat kerja, dan ibu tersebut kemudian menegur balik majikan berkenaan.



Dalam satu hantaran yang dikongsi di media sosial, majikan itu meluahkan rasa kecewa dan terkejut dengan tindakan pekerja tersebut serta penglibatan ibu pekerja dalam isu berkenaan.

Apa yang terjadi kepada mereka yang lahir selepas tahun 2000? Baru-baru ini, saya mengambil pekerja yang lahir selepas tahun 2000, dan mentaliti mereka benar-benar lemah.

“Mereka mengadu kepada ibu mereka bahawa saya menegur mereka, dan kemudian ibu mereka memarahi saya,” tulisnya.

Rakan-rakan majikan tersebut juga dilaporkan mengalami masalah yang sama dengan staf Generasi Z.

Hantaran tersebut berakhir dengan renungan sama ada ini sebenarnya adalah isu dengan ibu bapa Generasi Z, bukannya generasi itu sendiri.

“Adakah mereka yang lahir selepas tahun 2000 tidak boleh ditegur? Mereka tidak boleh dimarahi, tidak boleh dipukul, tidak boleh ditegur, tidak boleh dibandingkan dengan orang lain. Tolong biarkan mereka tinggal di rumah dan menjadi anak emak

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-6-2024 12:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Company cina ke uols?
Reply

Use magic Report

Post time 22-6-2024 12:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Kejadian di Malaysia ke?
Reply

Use magic Report

Post time 22-6-2024 04:08 AM From the mobile phone | Show all posts
C sama c?
Mandarin speaking only?




Reply

Use magic Report

Post time 22-6-2024 06:51 AM | Show all posts
majikan ni yg lemau sebenarnya
dari zmn purba,dah ada mak jenis cmni

ko pecat ajala pekerja tu, apa susah?

ramai lagi pekerja ko bole cari
ni ada masa plak post dlm socmed, mana ada majikan buang masa urusan remeh cm sial ni? tarak......

sebenarnya majikan yg lemah sgt, pekerja buat dajal , merengek post dlm media minta simpati netizen , kecam2, agaknya buat cmni income kompeni bertambah sejuta RM ka?
Reply

Use magic Report

Post time 22-6-2024 07:11 AM | Show all posts
Orang bercakap pasal Gen Z. Tapi Gen Alpha nanti akan lagi mencabar. Ini adalah generasi membesar dengan gadget dan tablet.
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 22-6-2024 09:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Opis aku ada kes camni sbb anak dia slalu balik lambat hahaha satu opis tersenyum sinis je sapa suruh anak ko masuk industry kitorang
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic
Datin Intan Najwa Mengandung
irveneDatin Intan Najwa Mengandung
Views : 3217 Replies : 19
Carta Official Muzik Muzik 39 (2024)
fadz84Carta Official Muzik Muzik 39 (2024)
Views : 38135 Replies : 296
Gadis Nak Bakal Suami Bergaji RM9,000.Wajar atau tidak zaman sekarang
YgBenarGadis Nak Bakal Suami Bergaji RM9,000.Wa
Views : 34632 Replies : 214
Update :Nur Farah Kartini Dibunuh oleh individu yang dikenalinya. ! Anggota Polis Ditahan.Hilang Sejak 10 Julai, Pulis Mohon Bantuan Kesan Nur Farah Kartini
YgBenarUpdate :Nur Farah Kartini Dibunuh oleh i
Views : 172164 Replies : 2845
My Sweet Mobster (2024) – JTBC
heythere123My Sweet Mobster (2024) – JTBC
Views : 19879 Replies : 294
Tidak perlu tunggu 24 jam untuk lapor kes orang hilang - KPN
mojarean_XTidak perlu tunggu 24 jam untuk lapor ke
Views : 18010 Replies : 19
Point Kumpul Tachang
evatasoPoint Kumpul Tachang
Views : 31522 Replies : 210
Uji Minda :)
yoanaUji Minda :)
Views : 91925 Replies : 794
Takut kena tembak? Takut kena culik? Takut kena sepak? Tanya Kim Pan-gon Apa Dia Maksudkan Dengan Bahaya – TMJ
YgBenarTakut kena tembak? Takut kena culik? Tak
Views : 28349 Replies : 92
Wan Ahmad Fayhsal digantung enam bulan daripada hadir sidang Dewan Rakyat. Sejurus keputusan penggantungan, semua Ahli Parlimen blok pembangkang bangun membaca doa qunut nazillah
mojarean_XWan Ahmad Fayhsal digantung enam bulan d
Views : 7183 Replies : 7

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-7-2024 06:33 PM GMT+8 , Processed in 0.356594 second(s), 35 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list