Oleh: CMFreporter1 Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) memohon maaf kepada seorang wanita yang dikenali sebagai Suzanne G.L. Tan kerana diarahkan memakai pakaian kain batik ketika berurusan di JPJ Wangsa Maju. JPJ dalam satu kenyataan media memberitahu, JPJ berasa amat kesal kesal dengan kejadian tersebut dan memohon maaf kepada Tan di atas kesulitan yang beliau alami. Di samping itu, JPJ turut menegaskan bahawa tiada peraturan yang menyatakan bahawa pelanggan perlu diberikan kain sarung jika mereka tidak menepati garis panduan kod etika pakaian.
Sebelum ini, Suzanne G.L. Tan dikatakan telah menyuarakan rasa tidak puas hatinya terhadap layanan JPJ menerusi laman Facebook. Luahannya disertakan beberapa gambar menarik perhatian netizen hingga menjadi topik hangat di laman sosial. Menurut Suzanne, tujuan dia berurusan dengan pejabat JPJ adalah bagi menandatangani borang pemindahan nama hak milik bagi sebuah kereta yang dijual. Pada masa yang sama, JPJ menerusi akaun Twitter mengingatkan pelawat supaya mematuhi peratuan berpakaian semasa mengunjungi pejabat mereka. Mereka yang berhasrat melakukan urusan di mana-mana premis rasmi kerajaan dinasihatkan supaya berpakaian bersesuaian. - CARI Infonet |
31
Bagus |
26
Marah |
44
Terkejut |
20
Sedih |
23
Lawak |
36
Bosan |
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
ADVERTISEMENT